Tuesday, August 10, 2010

APA LAUK UNTUK SAHUR KORANG?


Frstly im wishing hepi ramadan to all muslim especially who read this entry..

syukur Alhamdulillah akhirnya dapat juga ku menemui ramadan kali dan semoga dapat dilaksanakan dengan sempurna.. uuu yeah.. cerita lebey.. pdahal puasa bkn penuh pn.. hahaha..


insyALLAH azam baru .. puasa pnuh 30 hari untuk tahun ini.! huhu


dan apa yang saya nk tekankan dlm entry kali ini adalah mengenai menu sahur utk hari pertama kami di Kediaman Melewar UTHM.


For the 1st time ever in my life, saya bersahur bermenukan meggi kari..uhuk, kalau sebelum ini, hari pertama ramadan mesti nk buke n sahur brsama family..

tapi utk tahun ni, saya meraikannya bersama teman2 seperjuangan di kampus UTHM


syukur alhamdulillah .. ada juge juadah utk kami bersahur.. kalau nk dibandingkan dengan umat islam yang di luar, terutama pada yang x brkemampuan, para sahabat kita di Palestin.. kalu dibayangkan keadaan negara yang bergolak...kita di Malaysia ini sepatutnya bersyukur jerana kita serba lengkap, dan negara yang aman damai... jadi sepatutnya kita harus jalani ibadah puasa ini dengan penuh rasa keberkatan..


dan inilah yang dimaksudkan saya :)





menu sahur utk hari pertama puasa = megi sedap dalam jag air. oo yeah :)
huhu.. ak dah biasa duk hostel n umah sewa .. so biasa la mkn megi kn.. tp ak x pnah la mkn megi dam jag.. ini 1st time ak try.. best doe, haha. steady la student UTHM melewar JM 0-14 ..huhu
selamat berpuasa ye kawan2 :)